Pengikut - Terima kasih sahabat......

FAST RESPON

SMS @ Whastapp untuk respon segera
ruza 013-3951176
man 016-3618144

Jumaat, 5 Julai 2013

Langkah pertama

Assalammualaikum & selamat pagi...

Mulakan hari anda dengan Alhamdulillah kerana masih diberi peluang pada hari ini untuk terus bernafas & menunaikan amanah yang menjadi tanggungjawab kita. Mulakan juga segala perbuatan kita pada hari ini dengan Bismillah supaya semua perlakuan kita menjadi ibadah. Mulakan juga dengan Alpha Lipid Lifeline semoga ada ihsan dari Allah untuk memberi kita kesihatan yang baik supaya kita dapat terus melakukan segala amanah & tanggungjawab kita dengan baik (Amin).

Hari ini ruza just nak kongsi langkah pertama yang ruza ambil dengan Alpha Lipid. Ruza bukan lahir dari keluarga yang senang. Kahwin juga dengan orang biasa2 tp insan paling cool yang ruza kenal. Ruza kehilangan ibu pada usia 19 tahun & kehilangan ayah pada usia 21 tahun. Kemudian berkahwin pada usia 22  tahun. Pada usia 23 tahun ruza menapat anak pertama. Anak lelaki paling comel di dunia tapi....ruza diuji dengan anak ruza memiliki otak yang kecil tidak sepadan dengan usia dia. Ruza lupa nama sains penyakit tu. Tulang belakang dia juga bengkok berbentuk C. Masa tu ruza tak tahu nak rasa macam mana.....ruza punya harapan yang besar untuk anak pertama ruza. Ruza mahu anak lelaki yang boleh menjadi imam kepada adik2nya. Tapi Allah beri anak yang ISTIMEWA yang tidak memiliki ciri yang ruza mahu dia jadi. Sapa yang ruza nak salahkan masa tu. Apakah salah ruza hingga ruza dapat anak mcm tu. Puas ruza fikir dan fikir dan fikir sampai dah tak boleh fikir.

Banyak juga pergolakan yang berlaku dalam hidup ruza lepas tu...kepenatan....pengkhianatan....kesakitan.... Ruza tiada ibu bapa untuk berkongsi rasa. Kawan2 juga ramai yang ruza dah putus hubungan. Banyak airmata yang tumpah, hati yang hancur luluh. Tapi ruza dapat satu peluang untuk sambung belajar lepas ruza melahirkan anak sulung ruza tu. Alhamdulilah juga ruza dapat belajar tentang psikologi. Di situ ruza jumpa kekuatan....ruza jumpa prinsip2 yang membuka mata hati ruza tentang sesuatu yang baru, Ruza jumpa kawan2 yang memberi ruza kebahagiaan & kegembiraan.

Habis belajar tak dapat pula pekerjaan yang sesuai, anak makin bertambah dari sorang ke 4 orang. Akhirnya rezeki anak ke4, habis je ruza berpantang ruza dapat kerja. Di tempat kerja itulah ruza jumpa sahabat yang memperkenalkan ruza dengan Alpha Lipid Lifeline. Sahabat yang membantu memberi ruza stok dahulu untuk dijual. Sejak itu ruza tak pernah berpaling. Itulah langkah pertama yang ruza ambil untuk terus aktif dalam bisnes walaupun kecil-kecilan. Langkah itulah yang membuka ruang kepada satu dunia baru yang ruza suka. Dunia yang banyak memberi ruza kekuatan utnuk terus menghadapi hidup yang banyak ranjau & ujian ini.Ruza jumpa juga dengan pelbagai jenis dan ragam manusia.

Dengan Alpha Lipid Lifeline itu ruza dapat beri kesihatan yang baik kepada anak istimewa ruza. Sebelum amalkan Alpha Lipid Lifeline anak ruza suka demam. Bila demam dia akan muntah2 sampai baik demam. Ruza tak boleh buat kerja lain & selalu risau Allah akan ambil dia dari ruza. Tak sanggup lagi ruza nak berpisah setelah bertahun dia hadir dalam hidup ruza. Alhamdulillah Allah beri peluang dia sihat dengan bantuan Alpha Lipid Lifeline

Setelah 5 tahun berlalu ruza & sahabat ruza tu masih aktif dalam bisnes Alpha Lipid ni. Ruza tak pernah menyesal mengambil kangkah pertama tu. Ruza tak pernah takut untuk terus ada dalam bisnes ni. Ruza yakin dengan janji Allah. Rezeki akan diberi kepada orang yang berusaha. Rezeki tu mungkin bukan dalam bentuk wang tapi dalam bentuk kesihatan yang baik, anak2 yang baik, hidup yang tenang................

Rezeki dalam Alpha Lipid ni ruza dapat gunakan untuk membesarkan anak2, membeli keperluan untuk anak istimewa ruza, membeli keperluan ruza tanpa perlu meminta dengan suami, suami dapat beli insuran kesihatan, buat simpanan, buat bisnes kecil-kecilan yang lain. Alhamdulillah...besar nikmat Allah bagi untuk hambaNya yang bersabar. Bisnes Alpha Lipi ini juga mengajar ruza agar sentiasa menjaga kesihatan. Banyak ilmu kesihatan yang ruza dapat belajar. Kadang2 tu rasa macam Doktor pun ada.

Jika anda ingin memulakan langkah pertama untuk sesuatu yang baik...mulakanlah. memang ada risiko yang menanti. Tapi jika kita tak mula kita tak tahupun sama ada jika boleh berjaya atau gagal. Semoga anda berjaya & lebih kaya lagi.



ruza 013-3951176


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis